Gå till innehåll
Ågesta Ridklubb

Föräldragruppen

Engagemang och sammanhållning är en stor del av Ågesta Ridklubbs verksamhet och som en del av detta finns föräldragruppen. Gruppen består av föräldrar till barn som rider och vistas i stallet. Vi ansvarar för lördagsaktiviteterna blåbärshoppning, blåbärsdressyr och ponny-rally, där barn i kategorierna P1-P3 får möjlighet att rida program och bana under lättsamma former. Vi är också ansvariga för bland annat pepparkaks- och lottförsäljningen vid den årliga luciashowen. Alla pengar som föräldragruppen får in går tillbaka till barnen, t.ex. i form av skötardagar eller andra aktiviteter.

Föräldragruppen har ett nära samarbete med fritidsledaren, US samt styrelsen för att tillsammans kunna skapa bra och utvecklande aktiviteter för barnen och ungdomarna.

Har du barn som rider på Ågesta är du varmt välkommen att engagera dig i föräldragruppen. Det krävs varken häst- eller ridvana!

Skriv till oss på fgagestaridklubb@gmail.com eller på vår Instagram agestafg.

En bild

Ågesta Gård