Ågesta Ridklubb

Senast uppdaterad: 2023-01-13

Författare: Mik Lar

Tävlingssektionen

Tävlingssektionen arbetar med att arrangera lokala och regionala tävlingar på Ågesta, dvs. tävlingar där Ågesta ridklubb bjuder in andra klubbar som får komma och tävla på Ågesta. Lördagsaktiviteterna på Ågesta, med olika typer av tävlingar som bara är för medlemmar i Ågesta Ridklubb, ansvarar styrelsen för.

Sektionen är även kontakt mot de privatryttare som är medlemmar i Ågesta Ridklubb och som är ute och tävlar i klubbens namn.

Ansvarig för tävlingssektionen är Carina Nygren: carinaenygren@gmail.com

Funktionärer

När vi ordnar tävlingar på Ågesta behövs det mycket hjälp! Skriv gärna upp dig som funktionär när du ser anslag i stallet.

Exempel på roller som behövs vid tävlingar är:

- Säkerhetsansvarig (här är vi ett par utbildade, men jobbar du med säkerhetsfrågor är du varmt välkommen att höra av dig)
- Sjukvårdsansvarig (är du sjukvårdsutbildad kontakta gärna oss, vi behöver fler)
- Banpersonal vid hopptävlingar
- Springare/hämtare (tex hämta protokoll hos domaren och lämna till protokollräknare)
- Framridning, hålla koll på ryttarna
- Framhoppning, hålla koll på ordningen, hjälpa till med hinder
- Collectingring (här rider deltagarna fram strax innan start), hålla koll att nästa ryttare är på plats och redo att starta
- Sekreteriat, kolla anmälningar, vaccinationskort, ha koll på startlistor etc.

Mer information hittar du under "tävlingar" Länk till annan webbplats.

En bild

Ågesta Gård