Ågesta Ridklubb

Publicerad: 2022-12-16

Senast uppdaterad: 2023-01-19

Författare: Mik Lar

Våra fritidsledare Agneta (t.v.) och Christin (t.h.) tillsammans med ridskolehästen Magic

Fritidsledare

Christin
Jag är uppvuxen på Ågesta och började min tid här som femåring. Jag har mina rötter här på Ågesta som alltid känts som ett andra hem. Har gått både ridgymnasium och därefter hoppat på tåget att utbilda mig till ridlärare och är nu utbildad upp till lvl 2. Jag försöker även spendera så mycket tid i sadeln som det går och brinner enormt för dressyren.

Jag jobbar både som fritidsledare och som ridlärare på Ågesta Ridskola där jag både undervisar barn, ungdomar och vuxna. 😊

Agneta
Jag har jobbat på Ågesta i cirka 4 år och har sammanlagt jobbat som ridlärare i cirka 15 år. Innan Ågesta jobbade jag bland annat på Brolötens stuteri och Gömmargårdens och Vällingby ridskola.

Jag själv började rida runt 8 års ålder och då på Huvudsta ridskola. Numera spenderar jag mer tid på läktare än i sadeln, då min yngsta dotter även rider här på Ågesta! 😊

Nu jobbar jag både som fritidsledare och ridlärare på Ågesta Ridskola där jag undervisar både barn och ungdomar.

Vi fritidsledare anordnar aktiviteter där barn/ungdomar får chans att lära känna varandra bättre och att lägga tid på och vara tillsammans med våra hästar, tex spadag, rykttävlingar och visitering. Vi har även hand om våra många skötare och arbetar i en tät relation med US och miniUS där vi finns som stöttning och bollplank för att de ska känna en styrka och säkerhet i att själva organisera och planera aktiviteter.

Ågesta Gård
123 52 Farsta